מזל טלה

אסטרולוגיה סינית

מהי אסטרולוגיה סינית? במה היא שונה מהאסטרולוגיה הרגילה המוכרת לנו? גלגל המזלות הסיני הוא בן אלפי שנים ומקדים את האמונה המערבית. אפילו היום, מיליוני מאמינים בכל רחבי העולם מתייעצים בו באופן קבוע. בזמן שהאסטרולוגיה המערבית מבוססת על חודשי השנה, האסטרולוגיה הסינית מבוססת על 12 מחזורי הירח. המזל נקבע ע”פ השנה בה נולדת (לשם דיוק יש להשתמש בלוח הסיני). כל מזל מיוצג ע”י אחת מ-12 חיות ומשויכות אליו תכונות אופי.
האגדה מספרת כי 12 החיות של גלגל המזלות נבחרו ע”י בודהה. כשהוא היה קרוב למותו (או למעבר לנירוונה), הוא הזמין את כל החיות לבוא ולבקר אותו. רק 12 באו: חולדה, שור, נמר, ארנב, דרקון, נחש, סוס, כבש, קוף, תרנגול, כלב וחזיר. בודהה החליט לכבד אותם על כך שבאו, והשתמש בהם לסמל את 12 השלבים של גלגל המזלות.

בכל דבר ביקום מוטבע הצ’י (אנרגיה)

לפי האסטרולוגיה הסינית, בכל דבר ביקום מוטבע הצ’י (אנרגיה), ברגע הגיחו לעולם. הצ’י מכיל את התכונות, הכישורים ומערכות היחסים של אותה ישות. כך גם לדוגמא המדינה שלנו, מיום שנולדה, היא באה לעולם עם אותו הצ’י הקובע את גורלה. ניתוח מפה אסטרולוגית לפי התורה הסינית, עוסק באינטראקציות בין חמשת האלמנטים בטבע: אדמה, מים, אש, עץ ומתכת המייצגים את הצ’י.

אסטרולוגיה הסינית והמחזוריות השמים והארץ

באסטרולוגיה הסינית ישנה תפיסה הנקראת “4 עמודי גורל”. זוהי תפיסה מטאפיסית סינית המשקפת את מחזוריות השמים והארץ באדם עצמו. האדם כמיקרו קוסמוס בתוך המאקרו קוסמוס ,המפגש בין האדם ברגע לידתו לבין הזמן והמרחב שאליו הגיע מוליד סוג אנרגיה (צ’י) של אותו זמן במרחב. זוהי אינטראקציה בין ארבעה סוגי אנרגיה, המיוצגים ע”י שנה חודש יום ושעה ולכן אדם שנולד בשנה מסוימת, נושא איתו, פרט לגנטיקה שאיתה נולד, גם את מאפייני שנת הולדתו. תפיסה מרתקת זו עוזרת לנו להבין מי אנחנו? כיצד אנו פועלים? ומה משפיע על הבחירות שלנו?
כדי לרכב על הגל של הטאו, יש ללמוד תחילה להקשיב. כדי להקשיב באמת, צריך להיות פתוח. כדי להיות פתוח, צריך להיות במנוחה. כדי לנוח, צריך שלא יהיה פחד. כדי שלא יהיה פחד, צריך לסמוך על החיים. כדי לסמוך על החיים, צריך להתמסר לאהבה. כדי להתמסר לאהבה, צריך אומץ. אבל רק הגיבור האמיתי מסוגל להתמסר. (לאו צה).

מה שבהתחלה רך וחלש הופך לקשה וחזק

הסינים אומרים:
אדם, בתחילת ימיו, הינו רך וחלש. במותו הוא קשה וחזק.
צמחים, בתחילת ימיהם, הינם רכים ועדינים. עם מותם הם יבשים וצפודים.
על-כן: הקשה והחזק, חוברים למוות, הרך והחלש, חוברים לחיים.
לכן: עם כלי-נשק חזקים אין מנצחים. בהיות העצים חזקים הם נחטבים. החזק, הגדול, הינם בתחתית. הרך, החלש, הינם למעלה. דאו דה ג’ינג

אצל הסינים הכול מסודר, מעגלי ומסונכרן עם עונות השנה. יש חמישה אלמנטים (עץ, אש, מתכת, אדמה, מים) חמש איכויות (רוח, לחות, יובש, חום וקור) וחמישה שלבים בחיים (לידה, צמיחה, בגרות, דעיכה, מוות).