מזל טלה

כסף הוא העונש הקל שאדם יכול לקבל

בשעת לחץ ומצוקה אנחנו מרימים עיניים לשמים ומבקשים עזרה מהיושב במרומים. כאשר אנחנו חולים, ברור שנבקש בריאות, ולא משנה אם זה בעבורנו או בעבור אדם אחר קרוב ואהוב לו אנו דואגים.
הבעיות מתחילות כאשר אנחנו רוצים למצוא עבודה, כאשר אנחנו זקוקים לכסף. חשוב לדעת שאסור בתכלית האיסור לבקש כסף או עבודה באופן ישיר.
אסור לפנות ליושב במרומים ולבקש ממנו כסף, אסור לציין מספר. אנחנו לא יכולים לפנות ליושב במרומים ולבקש ממנו מיליון ש”ח לדוגמא, ולא כל סכום אחר ולו הפעוט ביותר. אנחנו יכולים לפנות ליושב במרומים ולבקש עושר, שפע לא יותר מכך.
אסור לנו לומר לבורא עולם שאנחנו רוצים עבודה זו או אחרת. אנחנו יכולים לבקש פרנסה. בורא עולם יודע מי אנחנו, מודע לכל הצרכים שלנו. אנחנו רוצים עבודה טובה, עבודה שתאפשר לנו לחיות ללא דאגות כלכליות, עבודה שגם תאפשר לנו לחסוך מעט, לקנות אוטו, לצאת לחופש פעם בשנה. באמת, אין לנו עיניים גדולות.
בחור צעיר ששקע בחובות רציניים, עמד לילה אחר לילה בחלון, הרים ראש, נשא עינייו מעלה מעלה, וכל לילה פנה לבורא עליון ובקש ממנו מיליון ש”ח, לילה לילה, יום אחר יום, לא היה מוכן להרפות.
בוקר אחד, בחור זה הולך ברחוב, שקוע במחשבותיו, ובום, טראח, עציץ נופל לו על הראש וגורם לו לשיתוק בכל הגוף. ידידנו מקבל מהביטוח מיליון ש”ח פיצוי.
מותר לנו לבקש דברים, אך עלינו לבקש אותם באופן כללי. אנחנו לא יכולים לומר לבורא עולם איך לעשות דברים ומה לעשות.
אנחנו רוצים כסף. כל אחד רוצה. אף אחד לא שונה מאף אדם אחר. אנחנו חיים בתקופה בה הכל קונים בכסף, זו המציאות שלנו. ואכן, כרגע נדמה לי שמיליון ש”ח יסדרו אותנו, כרגע לא צריך יותר מכך. אך האם זו האמת ?
אנחנו לא יודעים מה צופן לנו העתיד, אין לנו כל מושג מה עומד לקרות, ויכול להיות שמחר, מחרתיים נגלה שגם מיליון ש”ח זה לא מספיק לנו. ואז שוב נגלגל עיניים לשמיים, שוב נצעק ונזעק לבורא עולם שיבוא להציל אותנו.
מותר לבקש, אך עלינו להשאיר לבורא עולם את הזכות להחליט כמה כסף יתן לנו, ובאם באמת מגיע לנו לקבל כסף.
בני אדם בחיים עוברים משברים, מתנסים בבעיות קשות, טווח ה”עונשים” שאנחנו מקבלים רחב מאד. וכולנו יודעים ומכירים סוגי “עונשים” רבים שאנשים קיבלו. לכן, חשוב לזכור, “עונש” הנמדד בכסף, בכסף בלבד הוא ה”עונש” הקל ביותר שבורא עולם יכול להעניש אותנו בו.

פורסם ע”י: לימור ד.