מזל טלה

מיסטיקה והתחומים שלה

מיסטיקה הנו מושג רחב מאוד הכולל בתוכו תחומים רבים מאוד. כל תחום הנו בהחלט עולם ומלואו. אם זו תורת הכוכבים הידועה בשם אסטרונומיה או תורת המספרים הידועה בשם נומרולוגיה או גימטרייה. וזה רק קצה הקרחון. תתחילו לקרוא, תתעמקו ותראו שיש בחיים שלנו יותר מהחומר עצמו. יש משמעות ויש הסבר נוספים למה שאנו, איך שאנו מתנהגים, ומהי הדרך הטובה עבורנו.
עולם המיסטיקה מורכב מאין סוף תיאוריות ואין סוף אמונות. תיאוריות מיסטיות מבוססות לרוב על חפץ או אלמנט מדעי, המשמעות אשר אנשים מעניקים לדבר היא אשר עושה אותו למיסטי. כך נוכל לחלק את התיאוריות העיקריות במיסטיקה על פי האלמנט העומד מאחוריהם.

כוכבים – אסטרולוגיה

אסטרולוגיה היא תורת הכוכבים. תיאוריה המבוססת על הסברה כי חייו של אדם קבועים מראש מיום הולדתו ומסלול חייו מושפע ישירות על ידי הכוכבים. הכוכבים עצמם מחולקים ל-12 קבוצות, 12 המזלות של גלגל המזלות ו-5 בתים. כאשר הזויות הנוצרות בקורלציה בין כל אלה אף הם בעלי חשיבות רבה. האסטרולוגיה היא תורה עתיקת ימים אשר הייתה נפוצה עוד בימי בבל לניבוי שנות בצורת, אחר כך ביוון לניבוי מנצחים במלחמות ובימינו למציאת קריירה נכונה.

מספרים – נומרולוגיה

תורת המספרים הינה נומרולוגיה. שיטה המייחסת למספרים חשיבות מיסטית ולפיה כל מספר בחיינו הוא משמעותי. בנומרולוגיה, כל המספרים ממוקמים על סקאלה של בין 1-10 אולם גם למספרים 11 ו – 22 משמעות. כל מספר שהערך המתמטי שלו הוא מעל ל-10 יומר למספר על הסקאלה ע”י חיבור הספרות המחברות את המספר. כך לדוגמא המספר- 14 ערכו בנומרולוגיה הוא 5. כך לדוגמא תאריכי ימי הולדת מצטמצמים לערך נומרולוגי אשר יש לו משמעות. אולם בנוסף לאלמנטים המורכבים ישירות ממספרים, ישנה גם הגימטריה. התיאוריה כי גם לאותיות ישנו ערך מספרי וכך לדוגמא שמותינו גם הם יכולים לקבל ערך מספרי שלו משמעות נומרולוגית.

כף היד – כירולוגיה

הקריאה בכף היד מבוססת על העובדה כי לכל אחד מאיתנו טביעת אצבע משלו וכמובן גם צורת כף יד משלו. הקריאה בכף היד או בשמה הלועזי הכירולוגיה התפתחה ע”י הצוענים והתפשטה ברחבי העולם באמצעות קרנבלים נודדים. ע”פ הכירולוגיה אפשר לדעת את עתידו של אדם על ידי ניתוח נכון של הקווים אשר חוצים את האצבעות, כף היד והצמידים על המפרק המחבר בין כף היד לזרוע. הקווים הנחשבים למרכזים הם קו הלב, קו החיים, קו הבריאות וקו הראש כאשר להם קווים משניים אשר יכולים ללמד על דברים ספציפיים לדוגמאת התאמה בקריירה.

קלפים טארוט

הקריאה הנפוצה ביותר בקלפים אינה קריאה בקלפי משחק רגילים, אלא קריאה בקלפי הטארוט. טארוט הינם קלפי משחק מיוחדים אשר לציורים ולמספרים שעליהם וההופעה שלהם בסדר ויחס מסויים מיוחסת משמעות מיסטית.
טארוט, על פי האמונה, יכולה לענות על כל שאלה, לנבא את עתידו של אדם ולהעיד על אופיו. דת – החיבור בין הדת למיסטיקה הוא הלוגי ביותר. לכל דת יש את תורת הנסתר, המיסטיקה שלה. ביהדות זוהי תורת קבלה, בנצרות הכתבים הנסתרים ובדתות פאגאניות רבות זוהי המאגיה והאמונות הטפלות. כפי שנאמר – איש באמונתו יחיה.