מזל טלה

על חברים טובים ורעים

במהלך החיים אנחנו פוגשים אנשים שונים. חלקם נשארים חברים וידידים טובים לשנים רבות. חלקם נכנסים ויוצאים מחיינו בדרך זו או אחרת.
יש לנו נטייה לכעוס על אנשים שיצאו מחיינו, ולהתגעגע במיוחד לאנשים אשר אליהם נמשכנו ואותם אהבנו.
חובה עלינו להתייחס לכך כאל חלק מאותה תוכנית על שאותה אנחנו לא מכירים, ולהבין שהקשר ביננו לאותם אנשים שעזבו או נעלמו מחיינו, מיצה את עצמו. המטרה הושגה, אותה מטרה שבעבורה תוכנן המפגש ביננו לבין אותם אנשים הושגה.
אנחנו חייבים להמשיך לחיות את חיינו, הם ימשיכו לחיות את חייהם.
חשוב לשחרר אנשים אלו, לא לקשור אותם אלינו במחשבות שלנו, לבטח לא לכעוס עליהם ולא לנטור להם. עלינו לברך אותם, לאחל להם הצלחה בהמשך דרכם, עלינו להודות להם על התפקיד אותו הם מילאו בחיינו.
בדרך זו עלינו להתייחס לאנשים שפגעו בנו. אנחנו לעולם לא נדע האם ההתייחסות שלהם אלינו היא תוצאה לדברים שקרו בחיים קודמים, למרות שעל פניו בחיים אלו לא עשינו שום דבר שעלול לפגוע או להכאיב להם. או שהם בחרו להתנהג אלינו בדרך זו.
האמת היא, שזה בכלל לא משנה. אנחנו לא צריכים לבזבז זמן ואנרגיות כדי להבין את הגורמים להתנהגות זו, אנחנו צריכים לדבוק במציאות, להתייחס לעובדה שכך וכך קרה, הקשר נותק. זהו זה.
אנחנו לא יכולים לשפוט אחרים, אין לנו את הכלים ואת הידע לדעת את האמת. לכן, כדי שאנחנו לא נסתבך, ולא נחטא כלפי עצמנו ולא כלפי אחרים, כדי שאנחנו לא נעשה טעות, מומלץ לחשוב על הדברים כאל תוצאה מתמשכת, תוצאה של מעשים שנעשו מזמן, אי שם בעבר, בחיים קודמים.
אנחנו נבחנים על פי ההתנהגות שלנו, על פי התגובות שלנו למצבים שונים בחיים. לכן, באם אנשים פגעו בנו, ויש לכך סיבה, הם מחזירים לנו מידה כנגד מידה בגין המעשים שלנו, עלינו להודות ליקום על כך שאיפשר לנו לקבל את ה”עונש” המגיע לנו בחיים אלו, ולא בעולמות עליונים.
עלינו להודות לאותם אנשים על התפקיד שהם מילאו, על כך שנתנו לנו את ההזדמנות לקבל את ה”עונש”. וחשוב לזכור, שלומר תודה לאדם זה או אחר, לבקש סליחה מאדם זה או אחר,לא פחות חשוב מלהודות לבורא, או לבקש סליחה מהבורא.

פורסם ע”י: לימור ד.