מזל טלה

רוחנית אינה מעידה על מעמד רוחני

אנחנו מעידים על עצמנו שאנחנו רוחנים, כלומר שאנחנו שונים מאנשים אחרים שאינם נחשבים בעייננו לרוחנים, או שלא חושבים שהם רוחנים.
למדנו על אנרגיות, למדנו לתקשר ואנחנו מקבלים מסרים ואף מידע לגבי עצמנו ולגבי אחרים. האם די בכך כדי להגדיר את עצמנו כרוחנים, או לחשוב שאנחנו רוחנים.
רבים וטובים נופלים בפח זה של גאווה, האגו מדבר כאן, לא ההגיון, לא ההבנה, וגם לא הרוחניות.
מהי רוחניות ?, הרי שורש המילה היא רוח. כלומר כולנו רוחניים, כולנו מחוברים לרוח, לרוח החיים.
למדנו על אנרגיות, למדנו לתקשר, האם שונים אנחנו ולו במשהו מאותו כפרי עני הגר אי שם במדינה נחשלת ועניה ובחייו לא שמע על אנרגיות, על תיקשור, על מתקשרים, בחייו לא השתתף באף סדנא.
כל שאיפותיו למצוא עבודה, להרוויח כמה פרוטות ולקנות כיכר לחם ואולי 100 גרם גבינה, ובאם עשה זאת, לא תמצא אדם מאושר ממנו, לא תמצא אדם אשר יאמר תודה ליושב במרומים על הזכות למצוא פרנסה, לקנות אוכל, להאכיל את משפחתו, וזאת מעומק ליבו, כפי שאותו כפרי עני עושה מדי יום.
אין כל קשר בין רוחניות ובין התחברות לאנרגיות ויכולת לתקשר.
כפי שכבר אמרנו, כולם מעבירים אנרגיות, וכל אחד יכול לתקשר . כל אחד רשאי ויכול ללמוד ולהתחבר לאנרגיות, להתחבר לכוחות ולידע זמינים, המקיפים כל אחד מאיתנו כשמש המאירה ומחממת, כרוח הנושבת.
רוחניות לא נרכשת לא בלימודים על אנרגיות ולבטח לא נבחנת ביכולת התיקשור שלנו, רוחניות נרכשת ומושגת במעשים, במחשבות, בשינוי שאנחנו עושים בעצמנו עם עצמנו, אף כי יכולים אנחנו להעזר במורה, במדריך, כדי להבין וללמוד מה צריך לעשות, עדיין, אין ההבנה, אין הידע מספיקים.
ידע והבנה עוזרים לנו להבין מהי רוחניות, ומה עלינו לעשות כדי לצמוח ולהתפתח מבחינה רוחנית. אך בניגוד לכל מקצוע אחר אותו יש ללמוד, רבים הם האנשים אשר ידע זה מוטבע בהם, הם נולדו עימו, הם לא צריכים ללמוד כדי להבין מה עליהם לעשות, הם פשוט צריכים לעשות.
רוחניות זו דרגה שאדם משיג בעבודה קשה, ע”י מלחמה קשה שלו בעצמו. מלחמה המחייבת את האדם להישתנות כדי לשנות, לשנות את עצמו, אך ורק את עצמו. ודרגה זו מסמלת את השנוי שחל באותו אדם ואשר בגללו זוכה אותו אדם לעלות דרגה ולהחשב כרוחני.
אגדיל ואומר שאין אדם יכול להעיד אל אף אדם אחר באם הוא רוחני או לא. זכות זו שמורה אך ורק ליושב במרומים, אשר רק הוא יודע לבחון ליבו של האדם. לנו אין את הכלים לעשות זאת.
גם האדם עצמו, שזכה לכך, שצמח רוחנית, הצליח להשתנות, קיבל את “דרגתו” החדשה, אף הוא אינו יודע ומודע לכך. לא נעשה שום טקס, אין הענקת דרגות, אין לכך פירסום.

פורסם ע”י: לימור ד.